Günümüzde işletmelerin daha az zahmet ile daha çok müşteriye ulaşması internet sayesinde mümkün olmuştur. E-ticaret ile bütün işletmeler kazançlarını daha da artırmış ve mağazalarda sürekli açık olmalarına gerek kalmamıştır. E-ticaretin sağladığı çoğu avantaj yeni işletmelerinde bu yönde ilerlemesine sebebiyet vermiştir. Bu yazımızda sizlere E-ticaretin altın kuralları işleyeceğiz.

Yeni işletmelerin E-ticarete başlamadan önce e-ticaret hakkında önemli bilgiler toplaması gerekmektedir. Yaptığınız işi başkaları da yaptığından dolayı bunu daha iyi bir hale getirebilirseniz ön plana çıkmanız daha kolay olacaktır. Aynı zamanda belirli kurallar ile rakiplerinizin çok önüne geçebilir ve işletmenizi günden güne daha da büyütebilirsiniz.

Bu yazımızda sizlere E-ticaret hakkında altın kuralları hazırladık. Bu kurallara dikkat ederek işletmenizi kısa bir süre içerisinde büyütebilirsiniz. Eğer daha önceden işletmeniz var ise ve bu kuralları denemediyseniz burada yer alan içerikler sizin satışınızı artıracaktır.

E-Ticaretin Altın Kuralları: E-Ticarette Başarılı Olmak İçin Neler Yapılmalıdır?

E-Ticaretin Altın Kuralları Nedir?

"<yoastmark
E-Ticaretin Altın Kuralları Nedir?

Ticaretin en kolay ve en hızlı olan 7/24 sürekli açık olması ile müşterilere sınırsız erişme halidir. E-ticaretin avantajları saymakla bitmiyor çünkü yapabileceklerinizin bir sınırı yok. E-ticaret için olmazsa olmaz altın kuralları sizler için listeledik. E-Ticaretin Altın Kuralları:

  • E-ticaretin altın kuralları: Sipariş sisteminizin anlaşılır ve kolay olması gerekmektedir.

Müşterilerinizin sipariş geçmesi onlar tarafından zorlanarak yapılan bir durum haline gelmemeli. Basit yani anlaşılması kolay yöneltmeler ile kısa sürede tamamlanan sipariş sistemleri kullanın. Hem müşterileriniz daha kısa sürede alışveriş yapabilecekler hem de siteniz bu sayede akıllarında kalacaktır. E-ticaretin altın kuralları arasında çok dikkat etmeniz gereken hususlardan bir tanesi budur.

  • Müşterilerinizin güvenli bir yol ile ödeme yapmasını sağlayın.

İnternetten alışveriş denildiği zaman herkes adı duyulan bilindik sitelerden alışveriş yapmak ister. Sizlerde adı bilinen güvenli sitelerden biri haline gelmek için onları örnek almalısınız. Onların yaptığı ödeme yöntemlerini sitenize eklemek ve ödemelerde güvenliği sağlamak müşteri çekmenizde kolaylık sağlayacaktır. Özellikle yaşça büyük müşterileriniz bu sayede artış gösterecektir. Çünkü çoğu insan gibi onlarında kart bilgilerini bir ortamda paylaşmanın riskli olduğunu düşünmektedir. Tam da bu noktada müşterilerinizin ödeme yaparken şüpheye düşmemelerini sağlamanız gerekmektedir. 

E-ticaretin altın kuralları adımlarında genel olarak anlatılmak istediğimiz ne kadar çok önem gösterirseniz bu kadar gelişirsiniz.

  • E-ticaretin altın kuralları: Sorunsuz kargo şirketleri ile çalışmaya özen gösterin.

Müşterileri memnun etmenin en önemli yollarından birisi de sorunsuz ve hızlı kargoculuk anlayışıdır. Eğer sizin ürünleriniz kısa sürede müşteriye ulaşabiliyor ise bu kargo şirketinin övülmesinin yanı sıra sizin de övülmeniz anlamına gelecektir. Sizin E-ticaret sisteminizden alışveriş yapmış ve ürünü kısa sürede ulaşmış kişiler bir sonraki alışverişlerinde de sizleri seçerler.

E-ticaretin altın kuralları içerisinde kargo şirketleri büyük önem arz etmektedir.

  • Garanti sistemi oluşturarak müşterileri internet sitenize bağlayın.

Sattığınız ürün veya hizmetin garanti şartlarını oluşturmak müşterinin güvende olmasını hissettirecektir. Bu sayede müşteri alışverişini daha gönlü rahat bir biçimde yapacaktır. Bunun yanı sıra müşterinin ürün veya hizmet ile ilgili bir sıkıntısı olduğu zaman sizinle kolay bir şekilde iletişime geçmesini sağlayın. Eğer sizden aldığı ürün ile ilgili bir sorun yaşayıp bu sorunu kısa sürede çözemez ise sizden bir daha alışveriş yapmayabilir. E-ticaret sitelerinde yeni kurulan sistemlerin 1 yıl sonraki gelirlerinin çoğu eski müşterileri tarafından gelmektedir. Bu yüzden sitemizden alışveriş yapan bu müşterilere önem vermeniz gerekmektedir.

E-ticaretin altın kuralları anlatımında yer alan maddelerin her birini birbiri ile ilişkilendirmelisiniz. Hepsi bir arada olduğu zaman yaptığınız işin karşılığını daha fazla alacaksınız.

Müşterilerinizi internet sitesine bağlayın: E-Ticaret Web Sitenizi Oluşturmak İçin 9 İpucu

  • Ürün veya hizmetlerinizde iade ve değişim alternatifleri sunabiliyor iseniz sunmaya özen gösterin.

Bu sadece markanın güvenilirliğini artırmanın yanı sıra ürün veya hizmetin arkasında olduğunuzu da gösterir. Ürünün arkasında durmanız müşteri açısından daha güvenli olarak yaklaşılması ile sonuçlanacaktır. İade ve değişim işlemlerinde aynı zamanda sunduğunuz bu hizmete önem gösterin. Herkesi memnun etmeniz mümkün değildir fakat yaptığınız ürün veya hizmetten olabildiğince kişi memnun kalmalı. Bu sayede kazançlarınız da artacaktır.

Bir araştırmaya göre de mağduriyetini giderdiğiniz müşterilerin sizden tekrar alışveriş yapma oranı %70 seviyelerinde. Müşteri bu sayede ben ürünü veya hizmeti buradan alayım bir sorun olursa onlar ilgileniyorlar düşüncesine girmektedir.