E-ticaret blog kategorisi ‘doğru ve etkin’ yönetildiğinde doğal takipçi, ziyaretçilerin kafasındaki soruların yanıtlanması, insanların sitenizde vakit geçirmesi ve tekrar eden müşteri profili oluşturmanıza yardımcı olur. Bir e-ticaret sitesinde blog yazılarının olması ürünlerin nasıl yapıldığını, müşterilerin ürün hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktadır.

E-ticaret sitelerinde üst ya da alt menüde sıklıkla karşılaştığımız blog, elektronik ticarette satış ürünleri yer alırken insanın aklında ‘Neden e-ticarette bir blog kategorisi olabilir?’ düşüncesi ortaya çıkıyor. Bir kategoriden fazlası olan blog kategorisi müşterilerin kafasındaki soruların yanıtlamasını, sitenizin güvenirliği ve samimiyetini aşılamaktadır.

Sıralama Arttırma: Sıralama Arttıran SEO Başlık Etiketleri

E-ticaret İçin Blog Gerekli Midir?

E-ticaret sitesinde müşterilere rehberlik edecek, müşterilerin yazılarınızı okurken güvenirlik sağlayacak ve Google tarafından ‘sevilen kısım’ olan içerik kısmını oluşturarak hedeflediğiniz anahtar kelime, konu ya da sayfada daha ön sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır. SEO konusunun önemi ortaya çıkıyor.

Ayrıca yapılan bir araştırmaya göre siteye giren bireylerin ilk yüzde 99’luk kısmı direkt olarak alışveriş yapmıyor.

Potansiyel müşterilerin pazarlama stratejinizi görmeden alışveriş yapmadığı ortaya çıkarken, insanların güvende hissetmeden, kaliteyi görmeden ürünü satın almadığı ortaya çıktı. Blog kategorisinde başarıyı yakalamanız ve e-ticaret blog stratejinizi belirleyip müşteri trafiğini arttırmak için yapılacaklar listesi şöyledir;

E-ticaret: E-ticaret İçin Youtube

  1. Blog Listenizde Kategorileri Belirleyin

Sattığınız ürünler farklılık gösteriyorsa müşteriler için blog listenizde kategoriler açarak onların daha hızlı ürün bulmasını kolaylaştırın. Bu sayede müşteriler kafası karışmadan aradığı konuyla ilgili yazıya erişecek ve ziyaretçi kimliğini müşteriye döndürmeniz için bir fırsat olacaktır.

  1. Yazı haznenizi genişletin

Yapılan yüzlerce araştırma var ama genel olarak 1000 kelimeden fazla içeriklerin daha fazla paylaşım aldığı kanıtlanmıştır. Blog yayımlamayan işletmelerin yayımlayanlara göre 4 kat fazla trafik kaybettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca SEO uyumlu yazacağınız yazılar sadece Google için değil müşterileri tarafından sevilen içerikler olmalıdır. Blog yazısında mutlaka bulunması gerekenler;

  • Nasıl yapılır, nasıl kurulur ya da nasıl yapılır
  • Avantajları neler
  • Neye dikkat etmek gerekiyor
  • Ürün rehberi
  • E-ticaret sitesi üzerindeki avantajlar (kolay ödeme vs)

Bundan sonra içeriklerimizi düzenli olarak yayımlamak ve sıklık getirmek kalıyor. Haftada bir içerik yayımlamak bir e-ticaret sitesine hiçbir şey katmaz.

  1. Soruları Yanıtlayın

Sitenize gelen müşterilerin aklındaki soruları gidermeniz onları müşteriye dönüştürüp sipariş vermesini sağlayabilirsiniz. E-ticaret blog rehberi sayesinde yazacağınız ‘soru cevap formatlı’ içerikler sayesinde müşteri ve trafik kazanacaksınız. Sadece sitede dolaşan bir müşteriyi değil paylaşım butonu sayesinde yüzlerce müşteriye hitap edeceksiniz.

Blog soruları sayesinde kullanıcılara uygun içerik oluşturmak da kolaylaşır. Burada yapacağınız ürün linklenmesi sayesinde yazıyı okuyan müşterileri direkt olarak ürüne yönlendirebilir ve satın almasını kolaylaştırabilirsiniz.

Ücretsiz: Ücretsiz E-ticaret Eğitimi

Sonuç Olarak;

Hükümdar Bilişim en iyi blog içeriklerini üretirken e-ticaret blog kategorisi de oluşturarak e-ticaret sahiplerinin yazı üretip hem Google hem de müşteri kazanımını sağlamak amacı taşıyoruz. Ziyaret edilen blog kategorisinde müşteri kazanımı hedeflemek istiyorsanız mutlaka sevilen içerikler yazmanız gerektiğini asla unutmayın.