Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi İle Yükselişe Geçmek

Dijital teknoloji dünyayı hızlandırdı.  Daha hızlı dönmüyoruz ama bilgi tüm dünyayı daha hızlı dolaşıyor. İstanbul’da attığınız bir tweet dakikalar içerisinde Sidyney’de yankı bulurken kaçınılmaz olarak gelen sonuçları ise geleneksel medya mecralarını yenilenmeye zorluyor. Sosyal medya nedir dendiğinde artık akla ilk gelen gündem oluyor. Bunun farkında olan firmalar ise sosyal medya üzerinden yaratılan etkileşimi satış ve gelir olarak değerlendirebilmek için kendi planlarını çoktan yapmaya başladılar.

Sosyal Medyanın Faydaları Bütçelerde Nasıl Optimize Edilir?

Tüm dünya dijitale dönerken ticaretin şeklide elbette değişiyor. Dijital platformları etkin bir şekilde kullanmak ve nakdi değere dönüştürmek isteyen firmalar elbette sosyal medyada gündem yaratacak etkinlikler yapmak ve bunları satışa çevirmek istiyorlar. Ancak bunun yolunun sadece sosyal medya hesabı açıp rutin paylaşımlar yapmak olmadığının da farkındalar. Bu hesapları etkileşim yaratarak hareketlendirecek ve bu etkileşimi pozitif yönde geliştirerek seslerini ve ürünlerini duyurabilecek sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç duyuyorlar.

Sosyal Medya Yönetimi Profesyonelleşiyor mu?

Sosyal ağlarda hesapları yöneterek dijital etkileşim yaratan bu yeni nesil meslek erbabı aynı zamanda reklam mecralarını da etkin yönetmeyi becerebiliyor. Bir yandan gündemi hareketli tutacak içerikleri hazırlarken diğer yandan sponsorlu reklamlar için en etkin kriterleri belirleyecek ölçümleri de yapabiliyorlar. Bugün artık geldiğimiz nokta da ilk şaşkınlığını atan firmalar sosyal medya uzmanı nedir ve ne zaman devreye girer sorusunu çoktan aştılar. Bir zamanların sosyal medyaya sıcak bakmayan firmalarının iş ilanlarına bakıldığında sosyal medya uzmanı olmak için ne gerekli olduğunu gayet net tarif ederlerken aslında sosyal medyadan beklentilerini de görmek mümkün olabiliyor.

Sosyal Medyada Daha Etkili Olmak İçin Ne Gerekiyor?

Dijitaldeki tüm bu çabalar elbette biraz daha profesyonel bir dokunuşa ihtiyaç duyabiliyor. Özellikle bütçe konusunda sıkıntı çekmeyen firmalar sosyal medya danışmanlığı yapan kurumların gücünü de yanlarına katarak ilerlerken kampanyalarının yarattığı etkiler haksız olmadıklarını kanıtlar nitelikte. Bugün pazarlama dünyasında en popüler soru sosyal medya danışmanlığı nasıl yapılır. Çünkü çoğu firma sosyal medyanın pozitif etkisini daha aktif kullanmak ister iken pek çok çapraz kampanyayı bir arada yönetmiş, vaka hakimiyeti olan, kriz yönetebilecek kadar tecrübeli sosyal medya danışmanlarına ihtiyaç duyuyor.