fbpx
E-Ticaret Web Sitenizi Oluşturmak İçin 9 İpucu

E-Ticaret Web Sitenizi Oluşturmak İçin 9 İpucu

E-ticaret sitesi yöneticileri veya sahipleri için SEO, maalesef doğru bilinmekte olan yanlışlardan dolayı her dönem daha geri planda kalmış olgudur. E-ticaret, teknolojik gelişmelerle paralel biçimde ilerleyen ve son derece hızlı büyümeye devam eden bir sektördür. 

Dünyada bu alanın hepsini bazı markaların domine ettiği görülmektedir. Ancak doğru bir pazarlama tekniği kullanılarak, küçük e-ticaret siteleri de pasta içerisinden büyük bir dilim alabilmektedir. Bu noktada ise devreye doğru SEO teknikleri gelmektedir. Bu teknikler, mevcut internet sitenin, arama sonuçları kısmında bulunabilirliği açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu teknikler ile de arama sonuçlarında görünürlük artmaktadır. Bundan dolayı da pasta içerisinden sizler de pay alabilirsiniz.

Yazımızda sizlere e-ticaret web sitesi oluşturmak için 9 ipucuyu ayrıntıları ile beraber sunacağız. Bu ipuçları aşağıdaki şekildeki gibidir:

1- Uzun kuyruklu Anahtar Kelimeler Atlanmamalı

E-Ticaret Web Sitenizi Oluşturmak İçin 9 İpucu

Uzun kuyruklu Anahtar Kelimeler Atlanmamalı

E-ticaret sitesi oluştururken uzun anahtar kelimeler sizlere site trafiği açısından çok fazla etki etmemektedir. Ancak müşterilerin niyetli en doğru ve güvenilir bir şekilde anlamanıza yardımcı olacağından, dönüşüm oranlarına etki etmektedir.

Örneğin; ‘’ korse ‘’ anahtar kelimesi yerine ‘’ hamileler için bel korsesi ‘’ kelimesi müşterinin niyetini çok daha belli eden bir nitelik taşımaktadır.

Bu tip kelimeler; meta açıklamalarda, başlıklarda ya da ürün açıklamaları gibi pek çok yerde kullanma fırsatına sahipsiniz. İnsanların belirlemiş olduğu bir ürünü arayabilmek için kullanabilecekleri, farklı anahtar kelimeleri düşünün. Bunlar, sizin için en doğru ve en uygun bir uzun kuyruklu kelimeyi bulmanıza katkı sağlayacaktır. Ayrıca Google Keyword Planner, Ahrefs, Ubersuggest veya Google Trends araçlarını kullanmak da işlerinizi oldukça kolay bir hale getirir.

Anahtar Kelime Kullanımı ve Daha Fazlası: E-Ticaret Yapmak İçin Gerekenler

2- Özgün Meta Açıklamaları ve Meta Başlığı Kullanılmalı

Her bir ürün için e-ticaret sayfasında özgün bir meta açıklaması ve başlığı kullanılmalıdır. Aynı zamanda belirtilen yerlerde, konu ile alakalı anahtar kelimelerin geçilmesi de çok faydalı olacaktır.

Meta açıklamaları, kullanıcıları etkileyecek biçimde yazmaya özen gösterilmelidir ki kullanıcılara site içerisine girip ürünleri incelesin.

Meta açıklama, gerekse Meta Başlık oluştururken, arama sonuçlarında herhangi bir keyword yazılıp enter’a basıldığında kişinin karşısında birçok sonuç çıkmaktadır. Bu alt alta sıralanmış sonuçlardan hangilerine nasıl bir karar alma mekanizması ve ne koşullarda tıkladığınızı düşünün. Meta açıklamaları ve meta başlığını doğru ve kullanıcıları etkileyecek türde seçilmelidir. Böylece sayfa trafiğindeki etkileşimi oldukça arttırabilirsiniz.

Özgün Meta Açıklamaları ve Meta Başlığı Kullanılmalı: E-Ticaretin Altın Kuralları

3- İnternet Sitesinin Yapısı Kontrol Edilmeli

Sitenin yapısı, ürünlerin-içeriğin, müşteriler kolay bir şekilde ulaşabilmesi için oldukça önemlidir. En önemli sayfalara, 3 tıklamadan az olabilecek şekilde ulaşılabilmesine özen gösterilmelidir.

İdeal ve standart bir site yapısının şekli aşağıdaki gibidir:

  • Ürünler < Alt Kategoriler < Kategoriler < Anasayfa

Eğer ki site, küçük bir e-ticaret sitesi ise alt kategorileri koymaktan kaçınmalıdır. Fakat, her ürünün alt kategoriye veya bir kategoriye ait olması gerekmektedir. Bununla beraber ise URL yapısı tutarlı ve açık olmalıdır.

İnternet Sitesinin Yapısını Kontrol Etmek: E-Ticarette Başarılı Olmak İçin Neler Yapılmalıdır?

4- Canonical Etiketler Kullanılmalı

Büyük e-ticaret siteleri içerisinde, bir ürüne birden fazla kategori içerisinden ulaşılabilmektedir. Böyle durumlar, içerik bakımında aynı ancak farklı URL’ler meydana gelmesine yol açar. Canonical etiketler kullanılarak bu tip durumlardan kurtulabilinir. 

5- Tarama Bütçesi Geliştirilmeli

Tarama bütçesi, genel olarak Google botlarının internet sitesi içerisindeki günlük tarayacağı toplam sayfa sayısı olarak tanımlanabilir. Düşük tarama bütçesi sayfada indeksleme sorunları yaratır. Bu da site puanına eksi yönde etki eder. Google Search Console kullanılarak tarama bütçesi kontrol altına alınabilir.

Tarama bütçesinin geliştirilmesi için yapılması gerekenler aşağıdaki şekildeki gibi verilmiştir:

  • Site haritası düzenli bir şekilde güncellenmeli
  • Çalışmayan linkler düzeltilmeli
  • Genel bağlantı linkleri optimize edilmeli
  • Aynı içerikler siteden kaldırılmalı

E-ticaret sitesi kurma ile ilgili diğer yazılarımız okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

6- İnternet Sitesi Taratılmalı ve Bağlantı Sorunları Giderilmeli

SemRush, DeepCrawl veya Screaming Frog gibi araçlar kullanılarak site hataları tanımlanabilir. Çeşitli HTTP hatalarını, meta açıklama veya H1 etiketi, görsel alt text deki eksiklikler görülüp, düzeltilebilir.

7- Kullanıcı Deneyim Mobil İndekslemeye Göre Optimize Edilmeli

Günümüzde mobil öncelikli indeksleme, kullanıcı deneyimi ve SEO açısından oldukça önemlidir. Öncelikle kurulan internet sitesi kullanıcı dostu olmalıdır. Unutulmamalıdır ki, mobilde internet sitesinin açılmasındaki hızın düşük olması, ürünlerin rahatça incelenememesi, sitenin kullanıcı dostu olmaması olumsuz yönde etki eder. Bundan dolayı, öncelik mobil kullanım odaklı olmalıdır.

E-Ticaret sitesi kurma nasıl yapılır?” yazımızı incelemek için buraya tıklayın!

8- Stokta Kalmayan Ürünler İçin 301 Yapılmamalı

Çoğu site içerisinde stokta kalmayan ürünlerin sayfaları bulunmaktadır. Bu tip sayfaların URL kısımlarını alakalı ürünlere yönlendirerek, 301 komutu vermek, e-ticaret sitelerinde yapılan büyük bir yanlıştır.

Öte yandan ürün altında benzer ürünler alanı eklenilerek, tüketiciye aynı ihtiyaç doğrultusunda alternatifler sunmak çok önemlidir. Bu şekilde diğer ürünlerin satış potansiyelleri oldukça arttırabilirsiniz.

9- Her Ürün Sayfası İçin Özel İçerikler Oluşturulmalı

Ürün sayfasının içerikleri konuşma diline yakın, cezbedici ve özgün bir şekilde oluşturulmalıdır. Aynı içeriği, başka sayfa içerisinde asla kopyalamayın! Bu tarz durumlarda canonical etiketlerini tercih edebilirsiniz. Alternatif olarak ise disallow etiketi ile bu tip sorunlar giderilebilir. Müşterinin satın alma hususundaki davranışları açısından, ikna konusunda çok büyük bir etki eder.

Yazıyı Paylaşın!

yorum ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

×

Merhaba!

Bize Email Gönderebilirsiniz: info@hukumdar.com.tr
× Whatsapp'tan mesaj gönderin